VÅRT ERBJUDANDE
HEMTJÄNST MED FOKUS PÅ KVALITET
Med vårt tydliga kvalitetsledningssystem, utformat enligt SOSFS 2011:9, säkerställer vi en hög standard i alla delar av vår verksamhet. Vi är stolta över att vara ett företag som tål att granskas och arbetar kontinuerligt med öppenhet och tillgänglighet – för våra kunder, deras anhöriga och kommunen som uppdragsgivare.
För att se de senaste brukarundersökningarna från Socialstyrelsen kan du klicka nedan:
Socialstyrelsens brukarundersökning Akita omsorg 2023 (orebro.se)
TRYGGHET OCH BEMÖTANDE
För oss är din trygghet vår prioritet. Vi arbetar med noggrann personalutvärdering, där vi alltid tar referenser från tidigare arbetsgivare och alla nyanställda ombeds att lämna utdrag ur belastningsregistret för att säkerställa säker och pålitlig vård. Vår personal bär alltid väl synlig fototelegitimation, så att du enkelt kan identifiera dem när de kommer hem till dig.
För att säkerställa en tydlig och god kommunikation talar all personal inom Akita Omsorg svenska. Om du inte talar svenska gör vi vårt bästa för att möta dina behov genom personal med ytterligare språkkompetens.
Vi arbetar aktivt enligt vår värdegrund, som är i linje med kommunens riktlinjer för vård och omsorg. Detta innebär att vi ständigt strävar efter att ge dig den bästa möjliga omsorgen och skapa en trygg och tillitsfull miljö i ditt hem
KOMPETENT OCH VÄLUTBILDAD PERSONAL
Vi garanterar att minst 85 % av vår personal har formell undersköterskeutbildning, och att samtliga besitter nödvändig kunskap för att ge omsorg av högsta kvalitet.
För att säkerställa professionell och trygg vård har all vår personal genomgått utbildning inom flera viktiga områden, såsom:
- Basala hygienrutiner i vård och omsorg
- Demensvård
- Fallprevention
- Dokumentation
- Förflyttningsteknik
- Mat, måltider och nutrition
- Vård i livets slut
- Vardagsrehabilitering
Vår närvarande och engagerade ledningsgrupp arbetar aktivt med verksamheten för att säkerställa kvalitet och kontinuerlig förbättring. De upprätthåller en nära kontakt med våra kunder och strävar alltid efter att skapa en personlig och trygg vårdrelation.
HEMTJÄNST MED FOKUS PÅ KVALITET
Akita omsorgs vision är att våra kunder ska kunna leva sina liv så självständigt som möjligt. Vårt mål är att skapa en trygg miljö med god omvårdad för vårdtagare och ge anhöriga avlastning. Vi erbjuder både omsorg och service i hela Örebro. Akita omsorg är ett bolag som tål att granskas, genom ett tydligt kvalitetsled-ningssystem enligt SOSFS 2011:9 kan vi säkra hög kvalitet i verksamheten. Vi strävar efter att vara öppna och tillgängliga för dig som kund, för kommunen som uppdragsgivare och för dig som anhörig.
TRYGGHET OCH BEMÖTANDE
Du ska kunna känna dig helt trygg när vi kommer hem till dig. All personal på Akita omsorg ombeds därför vid nyanställning att lämna utdrag från belastningsregistret. Vår personal bär även väl synlig fototelegitimation.
Vi lovar att personalen lyssnar till dig som kund samt respekterar din integritet och ditt självbestämmande.
Du som kund och dina anhöriga ska bli vänligt och jämlikt bemötta utifrån dina unika förutsättningar. All personal som arbetar inom Akita omsorg talar god svenska.
Om du inte talar svenska försöker vi alltid möta ditt behov genom personal med ytterligare språkkompetens.
Vi arbetar aktivt med vår värdegrund som överensstämmer med kommunens värdegrund inom vård och omsorg.
KOMPETENT OCH KUNNIG PERSONAL
Vår målsättning är att all vår personal inom omsorgen ska vara utbildade undersköterskor. Vi garanterar att minst 85 % har formell kompetens samt att alla har reell kompetens.
All vår personal har dessutom utbildning inom:
- Basala hygienrutiner i vård och omsorg.
- Demens.
- Fallprevention.
- Dokumentation.
- Förflyttningsteknik.
- Mat, måltider och nutrition.
- Utbildning vid vård i livets slut.
- Vardagsrehabilitering.